Panevėžys INFO
Rugsėjis 2018
PATKPNŠS
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24
25
2627282930

 Liepos 11 dieną 17 val. Panevėžio miesto dailės galerijoje atidaroma taktilinė paroda „Blind Date“.

Ši paroda – tai Nacionalinėje dailės galerijoje Vilniuje visuomenei pristatyta XX a. Lietuvos dailininkų paveikslų reljefinių reprodukcijų serija. Parodą sudaro ir paveikslų originalai, ir jų taktilinės reprodukcijos, sukurtos skulptorių Jono Aničo ir Mato Janušonio, konsultuojantis su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga bei ilgametę patirtį šioje srityje turinčiais Italijos specialistais. Šiuos reljefinius kūrinius galima liesti rankomis ir taip suprasti paveikslo turinį.

Paroda „Blind Date“ pirmiausia skirta regos negalią turintiems žmonėms, sudarant jiems sąlygas praplėsti žinias ir suvokimą apie nacionalinį dailės paveldą, taip ugdant asmenines meninio suvokimo kompetencijas. Kartu tai reta galimybė kitu pojūčiu – lytėjimu – atrasti vizualaus meno kūrinį.

Vienas iš parodos kuratorių Matas Drukteinis pasakoja, kad projektas jau įgyvendino bent vieną iš jam iškeltų tikslų – suaktyvino diskusijas apie kultūros ir meno prieinamumą žmonėms, turintiems regos negalią. „Siekiame, kad aklame pasimatyme su Lietuvos daile susipažintų ir lytėjimo pojūčiu vizualaus meno pasaulį atrastų ne tik sostinės, bet ir kitų Lietuvos miestų bendruomenės“, – sako M. Drukteinis, kviesdamas Panevėžio neregių ir silpnaregių bendruomenę pasinaudoti proga patyrinėti taktilinius kūrinius ir praplėsti savo žinias.

Parodoje eksponuojama dešimt Lietuvos dailės aukso fondo kūrinių – XX a. Lietuvos dailininkų tapybos paveikslų ir jų taktilinės reprodukcijos. Ekspozicija veda per skirtingus praėjusio amžiaus dailės judėjimus, sambūrius ir kviečia patyrinėti kūrinius, reprezentuojančius svarbius pokyčius Lietuvos tapyboje. Tradicinius žanrus – peizažą, portretą – keis „dekonstruotas“ paveikslas, siurrealistinė vizija ir konceptuali tapyba. Lankytojai susipažins su socialinės tematikos kūriniais, avangardo eksperimentais, naujų idėjų paieškomis ir komentarais dailės klasikai.

 

 

 

 

 

 
 
 
« Atgal